Jednou z důležitých rekvizit k dosažení zisku prakticky u všech firem je propagace. Ta slouží k přilákání stále nových a nových zákazníků a k představení nejnovějších výrobků. Jejím asi nejtypičtějšími představiteli jsou nejrůznější druhy reklam, od televizní přes tiskovou, rozhlasovou až po tu internetovou. Avšak není to ani zdaleka jediná možnost.

 

Pak máme propagace, které neoslovují zákazníka přímo, nepředstavují žádný výrobek. Přesto se v něm snaží vzbudit zvědavost. A také takové, které využívají manipulace například s internetem. Do této kategorie patří i metodika SEO SEOLight. O co se jedná?

 

seo1

 

Jde o zkratku z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Jejím cílem je, aby se odkaz na webovou stránku firmy objevil ve výsledcích vyhledávání určitého slova či fráze na jednom z předních míst.

 

To je důležité proto, že lidé, když vyhledávají na internetu, obvykle navštíví pouze prvních pár nabídnutých odkazů. A dává to i smysl, koneckonců komu by se chtělo procházet například deset stránek výsledků a navštívit každý odkaz? Tomu napomáhá i to, že vyhledávače výsledky řadí podle relevance. Můžeme tedy mít relativní jistotu, že ty nejlepší výsledky budou právě hned ty první.

 

seo2

 

Jak ale vyhledávač přesvědčit, aby tam naši internetovou stránku zařadil? Poměrně jednoduše, za pomoci podpůrných článků. Ty obsahují jak dané slovo, tak odkaz na konkrétní web a mají za cíl přesvědčit vyhledávač, že se v souvislosti s vyhledávaným slovem o daném webu hodně „mluví“. Samozřejmě neuškodí, když tato články budou dostatečně zajímavé na to, aby čtenáře přiměly odkaz navštívit.

 

Proč je ale právě návštěvnost internetových stránek tak důležitá? Jednoduše proto, že každý z těchto lidí je potenciální zákazník. A čím více jich je, tím větší je i pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A tím vyšší je pak samozřejmě i zisk. A o to jde v podnikání především, ne?